Exam inspection

Written on 17.10.2023 09:55 by Niklas Mück

🇩🇪 German version below

Dear students,

the exam inspection will take place on: Tuesday 24.10. 16:00 - 17:00 in GHH lecture hall (E2 2).
That is after your first Programming 1 lecture in the same room. If you do not take Programming 1, please wait quietly in front of the lecture hall until the lecture is over.

Exam inspections are offered for every university exam. They give you a chance to see what you did wrong and verify the grading. Unfortunately, mistakes in grading do happen. The prep course exam was "just for fun" (as your grade does not matter), but for your real exams later, we highly recommend inspecting exams and at least check the total number of points.

Please bring your student ID to the exam inspection. If you have a random number instead of your real matriculation in our system, please know it as well (or at least the last two digits). This highly speeds up finding your exam.

Once again, we wish you all the best for your studies!
Your prep course team

🇬🇧 English version above

Liebe Studierende,

die Klausureinsicht findet am Dienstag, 24.10. 16:00 - 17:00 im GHH (E2 2) statt.
Das ist direkt nach eurer ersten Programmierung 1 Vorlesung im gleichen Hörsaal. Wenn ihr nicht Programmierung 1 belegt, wartet bitte vor dem Hörsaal und seid leise, bis die Vorlesung vorbei ist.

Klausureinsichten gibt es für jede Universitätsklausur. Sie bieten die Möglichkeit, sich anzuschauen was man falsch gemacht hat und gleichzeitig die Korrektur zu überprüfen. Leider kommen Fehler in der Korrektur immer wieder vor. Die Vorkursklausur war zwar "nur zum Spaß" (die Note zählt nichts), aber später für echte Klausuren, empfehlen wir dringend Einsicht in die Korrektur zu nehmen und zumindest die Punkte nachzuzählen.

Bitte bringt eure Studierendenausweise zur Einsicht. Wenn ihr eine zufällige statt eurer echten Matrikelnummer bei uns im System habt, bitte merkt euch auch diese (oder zumindest die letzten zwei Ziffern). Das beschleunigt das Finden eurer Klausur enorm.

Wir wünschen euch nochmal einen guten Start in euer Studium!
Euer Mathe-Vorkurs Team

Privacy Policy | Legal Notice
If you encounter technical problems, please contact the administrators.